NOTICE: NEW FORUMS

We are excited to share with you our brand-new and improved Disruptor Beam forums!

We've chosen new forum software that brings added functionality to improve your experience, including increased spam management. Your username details have been carried over, so you should be able to login with your old forum details without issue. For our veteran community members, you'll see that we have many of the thread categories you’re used to, so we hope you'll feel right at home there.

Our new forums are located here: https://forum.disruptorbeam.com/stt/

1 2 > 
Skandinavien ... det yttersta gränslandet! (Danish/Norwegian/Swedish/etc.)
Posted: 01 May 2014 09:29 PM   [ Ignore ]  
Cadet
Rank
Total Posts:  23
Joined  2014-04-20

Hej på er!

Tänkte att det vore kul att se om det finns några fler nordbor här.

Själv är jag - som ni kanske redan gissat - svensk, och en trekkie sedan åtta år tillbaka.

Star Trek är inte jättestort i Sverige, men det finns ändå ett visst intresse, och själv skriver jag för en svenskspråkig Star Trek-nyhetssida - Star Trek Databas - och twittrar även (på svenska) om det klingonska språket.

Image Attachments
skandinavism.jpg
Profile

Posted: 20 January 2016 08:51 AM   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Cadet
Rank
Total Posts:  33
Joined  2015-07-29

Norsk her smile

Signature 

Reddit community - Come join us on Discord (chat)

Profile

Posted: 10 March 2016 02:29 PM   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Total Posts:  411
Joined  2016-02-24

Hade inte ens kollat i denna del av forumet. Men har tråkigt och väntar på att streamen skall börja, så jag rotade runt lite. smile

Svensk här med. Star Trek Databas har jag också besökt en del. Bra sida!

Borde ju finnas fler nordbor här, men de kanske tänker som jag, att det nog inte finns en avdelning för oss. Oftast brukar det ju inte göra det, det är andra språk som dominerar. Eller nåt. =)

Signature 

New account: Dr. Giggles
ADM/CMO Dr. Giggles
CPT. MORGAN’S SHADOW FLEET

Profile

Posted: 11 March 2016 07:49 AM   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Total Posts:  793
Joined  2015-02-18

Jag är också svensk.

Ingen Trekkie egentligen. Men när jag hörde att DB höll på att göra ett Star Trek spel blev jag nyfiken och har börjat titta på The original series.

Profile

Posted: 11 March 2016 09:08 AM   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24

Häftigt! Jag älskar alla serierna, de har alla sina fördelar eller vad man skall säga. TOS såg jag nog sist av alla, fast det var lite kul eftersom det är den enda serien jag sett i Bluray.
Hoppas du blir nyfiken på de andra serierna också. Som sagt de har alla sin charm, och även mindre smickrande drag förstås. Men jag gissar att det blir ännu roligare att spela spelet när man känner igen alla karaktärerna. smile

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 11 March 2016 10:13 AM   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Total Posts:  793
Joined  2015-02-18

Jag har tänkt att ta dem i ordning. Överraskad över hur bra TOS funkar trots att den är så gammal. Jag gillar det långsammare tempot i serien. Uppfriskande eftersom nuförtiden är det alltid full rulle i alla TV-serier.

Profile

Posted: 11 March 2016 11:46 AM   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24

Jag har ganska precis sett igenom alla serierna för det här året. Känns lite ledsamt faktiskt, haha.
Nästa gång, om ca ett år, så tänkte jag börja om igen. Men denna gången tänkte jag testa att se alla i kronologisk ordning. Hittade en sida där några personer har räknat ut hur det blir bäst.
Det skall bli kul att i mitten där, varva mellan TNG, DS9 och Voyager. smile

Voyager är min personliga favorit, även om alla är bra på sina sätt.
Förmodligen är det min favorit eftersom jag såg den först, det blir ju lätt så.

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 06 May 2016 09:08 AM   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Total Posts:  892
Joined  2016-03-04

Ah, just hittat den här! Jag bor också i Sverige, men är finsk (som ni vet är en mycket viktig skillnad :D )

Signature 

[9RS | Combs] Kilana
9RS fleet is recruiting! Contact me for more information.

Profile

Posted: 06 May 2016 03:34 PM   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24
Kurozakura - 06 May 2016 09:08 AM

Ah, just hittat den här! Jag bor också i Sverige, men är finsk (som ni vet är en mycket viktig skillnad :D )

Haha, så lustigt det känns att prata svenska. Särskilt när vi redan pratat engelska i pm. LOL

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 06 May 2016 03:37 PM   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Joined  2016-03-04
RebKean - 06 May 2016 03:34 PM
Kurozakura - 06 May 2016 09:08 AM

Haha, så lustigt det känns att prata svenska. Särskilt när vi redan pratat engelska i pm. LOL

Såklart, men min engelska är ju bättre än min svenska :D (som du redan säkert har noterat..)

Signature 

[9RS | Combs] Kilana

Profile

Posted: 06 May 2016 03:42 PM   [ Ignore ]   [ # 10 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24

Nej, det har jag verkligen inte noterat. Du får skriva mer så kanske jag kan hitta något fel. cheese
Skämt åtsido, det är möjligt att du är bättre på engelska, jag har inte kollat, men jag tycker det är skönt som fasen att få skriva på svenska ibland. Det går oftast bra på engelska MEN mitt ordförråd är ju begränsat, så ibland måste jag googla och kolla upp innan jag skriver. Lite trist, men jag får väl skriva av mig här ibland, hehe.

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 06 May 2016 03:47 PM   [ Ignore ]   [ # 11 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Joined  2016-03-04

Nå men, naturligtvis har jag bara skrivit så kort som möjligt, bara att undvika fel :D Men skriv bara på, jag förstor ju allt, men har detsamma problem som du har på engelska, begränsat ordförrad och ibland grammar också..

Signature 

[9RS | Combs] Kilana

Profile

Posted: 06 May 2016 03:51 PM   [ Ignore ]   [ # 12 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24

Hihi, när jag läser nu så läser jag med en finlands-svensk dialekt. Det blev så automatiskt.
Well, det är inte bara språket, men det är liksom en liten hörna här för oss skandinaver, vilket är lite kul.

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 06 May 2016 03:55 PM   [ Ignore ]   [ # 13 ]  
Lieutenant Commander
RankRankRankRankRank
Joined  2016-03-04

Jaaaa det är den värsta, när jag bara öppnar min mun och säger ett par ord, börjar alla dom svenska med “du är finsk eller hur?”. Känns lite onödigt, det är ju obvious.. gör inte att gömma dialekten :D

Signature 

[9RS | Combs] Kilana

Profile

Posted: 06 May 2016 04:02 PM   [ Ignore ]   [ # 14 ]  
Lieutenant
RankRankRankRank
Joined  2016-02-24

Haha, ja det känns väl lite onödigt. Men oftast tänker man inte på vad man säger, alltså man tänker inte “undrar om denna personen har fått höra det 10.000 gånger innan?” utan man bara pratar på.

Det är synd att inte Skandinavien håller ihop mer, jag menar vi borde ju ha rätt mycket gemensamt ändå. Alltså jag förstår enbart norska utöver svenska då, och det kan ju bero på att många i släkten är norska, men det hade varit häftigt att kunna prata alla språken! DÅ hade vi kanske känt ännu mer gemenskap. Synd det där på något vis.

Signature 

ADM/CMO Dr. Giggles

Profile

Posted: 27 June 2016 04:04 AM   [ Ignore ]   [ # 15 ]  
Ensign
RankRankRank
Total Posts:  143
Joined  2013-12-18

Jag är svensk, och har en fleet som heter Sweden, men det är rätt segt då man inte direkt kan göra något med fleets än. smile

Signature 

This is BETA! Or well, work in progress atleast.

Profile

1 2 > 
1 of 2